Jdi na obsah Jdi na menu
 


Opel Campo - náš nový automobil

23. 3. 2016

Přátelé,

dovolte abychom vám představili nového člena naší místní organizace. Jedná se o automobil Opel Campo double cab pickup 3,1TD 4x4 (recenze vozu níže), který bude používán nejen k zarybňování námi spravovaných vod.

Je tomu již tři roky, kdy dosloužil náš poslední služební automobil. Od té doby byly využívány pouze vozidla členů výkonného výboru, za loňský rok se jednalo o cca 5000 km. Vzhledem k váze nákladu, která většinou přesahuje 1000 kg již nikdo své vozidlo více ničit nechce. Po dlouhém rozhodování, rozhodl výkonný výbor o zakoupení tohoto vozu. Tento byl vybrán kvůli výhodné finanční nabídce a jeho parametrům, kdy bezproblému na korbě uveze 1700 kg a navíc má závěsné zařízení na 2000 kg.

Vozidlo je financováno z našich peněz, bohužel budeme muset přehodnotit některé výdaje, které byly v rozpočtu. Přesunutím finančních částek v rámci rozpočtu a odložením některých výdajů, předpokládáme, že rozpočet pro rok 2016 bude dodržen.

 

Recenze vozidla:

Opel Campo - užitečný pomocník

Pick-up anglicky znamená i vzít se ve významu sbalit se a vyrazit. Na cesty, na výlet nebo i za povinnostmi. V americké angličtině toto slovo zůstalo označení vozidel s otevřenou ložnou plochou. Tyto dodávky zpočátku sloužily k přepravě menšího množství zboží malých rozměrů a nezbytného obsluhujícího personálu: řidiče a závozník. Později, podle podmínek a stále většího zájmu zákazníků, zejména z řad podnikatelské sféry, přibyly i pick-upy s prodlouženou kabinou s nouzovým zadním sedadlem nebo pětimístné se čtyřmi dveřmi. Pick-upy byly vlastně jakýmsi kompromisem. Roztřídili se kdesi mezi klasické nákladní auta a osobní automobily. Kam se náklaďáky nedostali nebo byly zbytečně velké a nevyužité, tam byl ideální pick-up. Popularita těchto vozidel rostla, rozšiřoval se i obzor jejich využití. Dostali pohon 4x4 s redukcí do terénu a stal se z nich velmi zajímavý vůz.

Dnešní pick-up je vhodný opravdu na všechno. Snoubí se v něm pohodlí osobního automobilu s praktickou účelností nákladních a mobilitou terénních aut. Kromě toho masa kapoty a vysoce osazena kabina vyvolávají za volantem entuziasticky pocit bezpečnosti a nespoutané síly. Takové vozy si vždy najdou uplatnění v drsnějších přírodních podmínkách a dnes se už nemusí za svůj vzhled stydět ani vedle luxusních limuzín.

Automobilka Opel nabízí pick-upy Campo. Testovali jsme verzi se zdvojenou čtyřdveřovou kabinou a zkráceným nákladním prostorem. Nabízí místo pro 5 cestujících a 151 cm dlouhou korbu. Naše Campo mělo turbodieselový motor, který přes pětistupňovou převodovku s ručním řazením poháněl zadní nápravu. Vedle klasické řadicí páky je menší na ovládání pohonu 4x4. První poloha - (2H) - zajišťuje pohon pouze zadní nápravy. Druhá poloha (4H) je určena pro jízdu na dobré cestě, ale se ztíženými podmínkami (náledí, bláto). Třetí (4L) je s redukcí do těžkého terénu. Campo v ničem nezaostává za ryze terénními automobily a v opravdu náročném terénu má výhodu tvrdšího podvozku, díky kterému dokáže lépe využít jeho světlost. Jezdili jsme s ním bez problémů v těžkém, hlubokém (25-30 cm) a čerstvém sněhu po louce se sklonem 20-30%. Zařadili jsme pohon 4x4 s redukcí a pohnuli jsme se. Auto prošlo prvních deset metrů a zastavilo se na vale sněhu, který si před sebou nahrnuli kola. Couvli jsme ve vyjeté stopě a po 2-3 metrovém rozběhu jsme val prorazili. Po dalších 10-15 metrech (záviselo to od sklonu svahu) jsme tento manévr zopakovali. Takto jsme se dostali až na místo určení. Na louce a v čerstvém těžkém hlubokém sněhu. Ne na sjezdovce s uježděným sněhem. Ze závěje jsme pomohli zapadlé horské službě a prebrázdili jsme s Campem polovinu Slovenska. Po vyhodnocení průměrné spotřeby nafty jsme nepřekročili hodnotu 10 l / 100 km.

Campo není žádný chudý příbuzný ani na dobrých silnicích. Turbo se SpinaliS již od otáček 2000 / min. a ochotně rozjíždělo poměrně těžký automobil v situacích, kdy to bylo nutné. Přestože jsme mluvili o výhodě tvrdšího podvozku v terénu, přece jen jeho tvrdost zejména na nerovných vozovkách znát. Ve srovnání s jinými pick-upy je však měkčí a až tak nenatriasa. Pohodlí cestujících lze směle porovnat s pohodlím v chudší vybavených osobních autech. Výplně dveří jsou jednodušší, chybí některé komfortní vymoženosti, ale sedí se pohodlně a dost místa je i na zadních sedadlech. Zadní dveře jsou trochu krátké, ale usnadňují nastupování dozadu. Přístrojová deska se velmi podobá na terénní Opel Frontera. Řízení je s posilovačem, ale zejména při parkování v úzkých městských uličkách, se i přesto zapotíte. Průměr zatáčení 12,1 m je neklamným důkazem toho, že tento druh vozidel má původ v nákladních autech. K nezaplacení je však výhled zpoza volantu. Řidič má dokonalý přehled o všem, co se děje před ním, i vedle. Díky tomu nejsou problémem ani plevelem, zda nízkými ploty "obrostlé" křižovatky, což za normálních okolností stěžuje výhled. Pravda, do Campa se proto nastupuje trochu "vysoko", ale to je daň, kterou stojí za to zaplatit.

Opel nabízí Campo ve čtyřech různých karoseriích: klasický dvoumístný pick-up, dvoudveřový pick-up s prodlouženou kabinou a dvěma nouzovými sedadly, podobný, ale s označením Sport a pětimístný čtyřdveřový se zdvojenou kabinou, ale zkráceným úložným prostorem. Opel Campo je optimální víceúčelové vozidlo a v našich podmínkách vhodné i jako první auto v rodině. Přes týden pro účely rodinné firmy nebo na převoz materiálu, večer s rodinou například do kina a o víkendu na výlet.

Technické údaje:

Zdvihový objem motoru / výkon: 3059 cm3 / 109 PS

Rozměry d / š / v: 492/169/170 cm

Délka úložného (nákladového) prostoru: 151 cm

Maximální rychlost: 140 km / hx)

Zrychlení z na 100 km / h: 19 sx)

Průměrná spotřeba na silnici: 9 l / 100kmx)

Průměrná spotřeba s jízdou v terénu: 11-12 l / 100 KMX)

Brzdné dráhy (40/60/80 km / h): 12/27/52 mx)

x) údaje naměřené při testování

 

Náhledy fotografií ze složky Opel Campo